چرا استفاده از CRM یک نیاز ضروری برای تمام کسب و کارها است ؟

Published on June 6 2020

 

از اینکه استفاده از CRM یک نیاز ضروری برای هر کسب و کاری در هر ابعاد و اندازه و هر زمینه فعالیتی است هیچ شکی نیست پس برای اینکه متوجه بشید که استفاده از CRM تا چه مقدار کسب و کار شما را متحول میکند با ما در ادامه این مطلب همراه باشید
 

مفهوم CRM
CRM مخفف سه کلمه Customer Relationship Management به معنی “مدیریت ارتباط با مشتری “است.  CRM یک نرم افزار نیست ، بلکه سلسله فرآیند و راهکارهایی است که در کسب و کار شما ایجاد میشود تا از صفر تا صد امورات مربوط به شناسایی مشتری ، جذب مشتری ، حفظ مشتری و توسعه مشتری را کنترل و مدیریت می کند.


 

CRM به ما کمک میکند تا دریابیم:

  1. چگونه یک بانک اطلاعات مشتری خوب و مدیریت شده داشته باشیم
  2. چگونه تبلیغات مفید کنیم و بازاریابی هدفمند داشته باشیم
  3. چگونه نیاز مشتریان را شناسایی کنیم فروش موفق داشته باشیم
  4. چگونه خدمات خوب به مشتری ارائه کنیم
  5. چگونه پیگیر درخواست های مشتریان باشیم تا بتوانیم نهایت رضایت مشتری را جلب کنیم
  6. چگونه سرعت عمل و توان پرسنل را همراه با سرعت انجام روند کارها افزایش دهیم
  7. چگونه حجم وسیع از مشتریان و کارها را مدیریت کنیم
  8. و کلی چگونه های دیگر که خواندن این مقاله و درک کامل از مفهوم CRM خودتون متوجه میشید

حال جهت درک بیشتر ما به جزئیات ریز تری اشاره میکنیم . فرض کنید میخواهید در کسب و کار خود تبلیغات کنید . که منجر به افزایش فروش بشه و در نهایت سود دهی بیشتر . حال این سوال مطرح میشود اول اینکه چه تبلیغی و دوم اینکه تبلیغ روی چه افزادی از جامعه انجام دهیم تا بیشترین بازخورد را داشته باشیم . اینجا CRM طی گزارشاتی جامع به ما میگوید که فرضأ در این فصل از سال فروش چه محصول یا خدماتی مناسب است یا اینکه در کدام شهر فروش کدام محصول مناسب است یا اینکه فروش محصول جدید مناسب بخشی از مشتریانی است که خدمت یا محصول دیگری را قبلأ از ما تهیه کرده اند و ...

این دست گزارشات میتواند به ما در تبلیغات و بازاریابی کمک کنند تا با کمترین هزینه و زمان بیشترین بازدهی را داشته باشیم . حال این تبلیغات میتواند به روش های گوناگون مثل بازاریابی تلفنی ، ارسال پیامک و ... انجام شود . پس CRM یک ابزار مفید و کارآمد در حوزه ی تبلیغات و بازاریابی است .  اگر تعداد کارهای در گردش و درخواست مشتریان زیاد باشد بی شک بدون وجود CRM به نسبت افزایش ترافیک کار کیفیت ارائه خدمات کاهش پیدا میکند . کنترل کارها تقسیم کار و ظایف بین کارکنان کنترل عملکرد کارکنان و تشکیل و مدیریت چرخه انجام فرآیند کار فقط و فقط توسط یک CRM جامع میتواند انجام شود CRM به عنوان یک دستیار هوشمند بدون خطای انسانی و با ضریب دقت و سرعت بسیار بالا انجام کارها را برای پرسنل و مدیران آسان میکند که در نهایت منجر به جلب رضایت مشتری میشود . پس CRM میتواند فرآیند ارائه خدمات و فروش محصولات را متحول کند .

در هر کسب و کاری شناسایی و تفکیک مشتری یکی از مهم ترین ارکان فروش میباشد . اینکه شما با تمام مشتریان خود یک رفتار را نداشته باشید یک امر طبیعی است مشتریان وفادار را از مشتریان بالفعل جدا کنیم ، مشتریان را بر اساس پارامترهای مختلف نظیر صنف فعالیت ، میزان خرید ، شهر و محل ، جنسیت ، بر اساس نحوه ی آشنایی یا پرامترهای خاص و ... تفکیک کنیم . قطعأ نحوه ی تعامل با مشتری در فروش یک مهم محسوب میشود . تنها راه که بتوان در سریعترین زمان به بهترین نتیجه رسید استفاده از یک CRM جامع میباشد .

یکی دیگر از مهم ترین عوامل موفقیت در مدیریت کسب و کار مدیریت پول میباشد . به این صورت که شما  باید از آخرین وضعیت واریزی مشتریان ، دریافت ها و پرداخت ها و حساب مشتریان مطلع باشید چرا که اعتبارات نقش بسیار مهمی در فروش دارند . فرض کنید شما برای هر یک از مشتریانتان اعتبار جداگانه در نظر میگیرید بدین منظور که هر شخص با توجه به سوابق خرید و همکاری که باما داشته از یک میزان مشخص اعتبار جهت خرید برخوردار است . این امر به شما در بازگشت سرمایه کمک بسیار فراوانی میکند . کمک میکند تا سرمایه شما نزد مشتریان و بازار از یک تعادل استاندارد برخوردار باشد که بر روی سود و زیان کسب و کار شما تأثیر مستقیم دارد.



 

Written by nader amiri

Repost0
To be informed of the latest articles, subscribe:
Comment on this post